onsdag 4 juni 2008

Måleridagar

Hur har ni det ute i sommarvärmen? Här är det bara fint... det blir inte lika mycket bloggat som tidigare. Men det verkar generellt som människor hänger mindre vida datorn ju mer vi närmar oss sommaren, och det är väl sunt. Den senaste tiden har jag växlat dagarna mellan terassen och ateljén. Det har blivit en hel del beställningar vilket är super roligt. Igår la jag på de sista som skulle vara till examenspresent. Nu väntar 2 stora tavlor, och det är roligt när man får ta ut svängarna. Älskar att måla stora tavlor. Är så glad för att jag fått tillbaka kreativiteten igen och lusten för att måla...
X
Tavlan nedan är är beställd av vänner till oss, som ska ha den ovanför sin säng i sovrummet. De blev inspirerade när de såg tavlan ovanför vår säng. Själv är jag mer nöjd med denna. Synd att inte strukturen på det vita syns så tydligt på bilderna.
X

X
Passande text va? Hittade den när jag letade bland alla mina notblad. Denna är från början av 1900-talet och kostade då 25 öre : )
X

X
Valde att inte dela på stycket denna gång....
X

X
Att riva och bränna kanterna är inte det lättaste.. det blir mycket spill :) Denna gång var jag supernervös då melodin hade en viss betydelse, och det finns bara ett exemplar.
X

X

Tavlan är 80 x 60 cm och jag hoppas de blir nöjda!
Annars passade den perfekt på vår hylla i sovrummet :)
X
När jag letade bland min notsamling, hittade jag noter från 1828!! Är inte det häftigt!? Och på vilket papper sen.
X
X
X
Underbara! Ska rama in dem på upphöjd papp, med vita ramar... Det kommer bli sååå vackert!
X

14 kommentarer:

junhe sa...

snyggt med brända kanter =) håller med om att dt är svårt...har själv prövat =) ha en bra helg/ kram junhe

Anonym sa...

Jättevacker tavla!!! Och vilken söt text sen, passar perfekt i sovrummet.

ha det gott!

Spets och snor sa...

Åh så vackert notpapper! Det gamla var bara så ljuvligt. Bra idé att rama in dem. Den kanske jag snor. kram Helena

Mamma C sa...

Mycket snyggt.
Kram mamma c

Anonym sa...

Vad fin!!
En sådan skulle man haft :).
Kram
Jeanette

MiaMaria sa...

Hej!

Vacker tavla!!!!...ska man bränna kanter så kan det gå fasligt snabbt, provade det häromdagen gissa om man fick blåsa snabbt....

Och så mysigt du har gjort det på terassen......

Må så gott!
MiaMaria

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Noter är ju så vackra i sig! Att göra tavlor av dem är ju en lysande idé!

Kram Annica

Anonym sa...

Det är faktiskt riktigt häftigt att hitta så gamla och välbevarade ting som dina noter från 180-talet!

me and alice sa...

Hej!
Vilka underbara tavlor du gör!
Jag brukar rama in notpapper i vanliga ramar. Dina är enormt mycket vackrare...
kram Susanne

Margareta, ägare t o m 2014 sa...

Tack för idén. Har en massa gamla notpapper som bara ligger.

Silkeline sa...

Heisan!

Bildene dine er bare sååååå fantastisk flotte!! Så bra tittelen passer på et soverom også....det var en fulltreffer:)

Jeg har tilbragt litt tid her inne hos deg i det siste. Har kost meg veldig med de flotte bildene av ditt hjem. Jeg er også interressert i Feng Shui, og har to bøker som jeg har studert inngående, men jeg har ikke vært så god på å bruke det i huset. Etter å ha sett hvor balansert og harmonisk du har det hjemme, er jeg fristet til å ta en skikkelig ryddesjau. Kvitte meg med
alt skrot og ha få ting stående framme. du har virkelig fått det til.....det oser ro og balanse i ditt hjem.Herlig!

Takk for herlig inspirasjon!! Jeg kommer snart innom igjen:)))

Granne med Selma sa...

Detta var dagens ABSOLUTA höjdpunkt när det gäller idéer! Gud, så fint. jag vill också göra... är det ok att låna idéen?
Kram sussie

Grodmamman sa...

Vilken vacker tavla! Den skulle passa även i mitt sovrum!:) Säg till om de inte vill ha den!:))
Kram

Malin sa...

Hej! Vad duktig du är, det där var ju superfint!
Kram Malin