tisdag 16 december 2008

Jordskalv

Huajajen vad det var läskigt det var imorse. Maken hade precis vaknat och gått upp och jag låg vaken. Plötsligt börjar hela sängen skaka, böckerna i bokhyllan i kontoret börjar ramla på golvet. Rutorna skallrade och lilla Bosse sprang och gömde sig! Först trodde jag att något hade smällt i närheten till vårt hus, men allt var så knäpptyst! Ja, innan man förstod vad det var?????
X
Trodde knapp sådant kunde hända hos oss här... Vilka krafter det finns! Tydligen det kraftigaste skalvet som drabbat Sverige sedan 1904, hela 4,7 på richterskalan.
X

Hallen har fått en julig ton med en rosett kring krukan, och orikdén har bytts ut till en vacker en. En glaslykta välkomnar på trappsteget.

X

16 kommentarer:

Kristin sa...

Hoppsan, vad läskigt!!! Nej det tror man ju verkligen inte kan drabba oss i Sverige...
/Kristin

Anna Inreder sa...

Visst var det läskigt!
Trodde det var en lastbil i trädgården!
Kusligt!!!
Kram Anna

Anonym sa...

Ojdå vad läskigt,det händer väl inte så ofta att det är ett sådant ordentligt skalv.

Radhusdrömmar sa...

Ja, usch jag förstår att det måste ha varit läskigt, jag hörde om det på radion. Tur att ingen blev skadad.

Kram
Johanna

Linda -Galleri Palla sa...

Ja det var helt galet!!!

Anonym sa...

Otroligt!!

me and alice sa...

Hej!!
Ja jag hörde om det på nyheterna i morse!! Hu vad läbbigt!!
Åh har du redan fått din gran. Nu längtar jag också efter vår. hoppas vi ska hämta den i dag!!
Ha, ha har du inte köpt en enda klapp ännu!! Trodde inte någon var senare än mig...*fniss*
Kram på dig!! /Susanne

Jenny Oak Fae sa...

Ja...visst var det obehagligt...jag låg och sov när det hände och fattade först inte vad det var, för på grusvägen nära huset jag bor i, kör de och hämtar betor, så de kör både med hjullastare & lastbilar, och det skakar väldigt mycket då också..!

Kram, Jenny

<3

My White Cottage sa...

Här är en till som vaknade av skalvet - urläskigt! Jag väckte upp nästan hela familjen och vi for runt här och undrade vad det var. Vi trodde de hade sprängt borta vid Kabusa skjutfält, de gör det ibland men så här mycket har det aldrig skakat och låtit! Jordskalv fanns liksom inte i min tankeverksamhet...

Så fint du har i din hall! Kul att du också gillar DesignCollection. Jag hoppas jag får möjlighet att komma tillbaka och jobba där igen! :)

Kram Jenny

Maria sa...

Ja det var inte kul, trodde man inte om lilla skåne. Usch är helt slut idag tack vare detta. Svårt att somna om när man har en rädd hund sovandes tätt intill en!

Hem och Lycka sa...

Otäckt! Men tur att det inte blev värre ändå.. kram

Anonym sa...

tack för en jättehärlig blogg! bara undrar var era sängbord kommer ifrån?

En inredoholic sa...

Hej Carolina. Sängborden kommer från IKEA. Hemnes serien tror jag den heter.

Tjingeling

Mitt hvite hus sa...

Uff for en uhyggelig opplevelse. Ikke noe kjekt å våkne til dette. opplevde det samme for noen år tilbake. Det var ettermiddag.

Håper alt er bra med dere nå0

Klem Kerstin

marita blücher sa...

Hej Jannice,
Så fint (och lagom) du julpyntat överallt och de där kopparna och burkarna från Green Gate är också helt i min smak. Tusen tack för din rara kommentar på min blogg och jajamensan, jag har öppet både lördag och söndag mellan 11-16. Du är varmt välkommen, ensam eller i sällskap med några väninnor !
Ha det så gott.
Kram/Marita

Ett skönare liv sa...

låter verkligen läskigt de där..
fin hallen blev :)
ha de gott!
kram nadja