måndag 15 december 2008

Juligt i sovrummet

Måndag igen. Har ni lussat i helgen?? Bosse väckte oss på sängen, med skönsång och nybakade lussebullar. NOT! Helgen har gått i pysslandets tecken. Det har både bakats (!), gjorts julgodis och igår kväll klädde vi redan granen. Japp, jag vet att det är lite tidigt men vi lever efter devisen att det är mysigare att njuta innan jul än efter :) Och hur mysigt är det inte..? Det blir så rofyllt när granen kommit in. Snacka om Feng Shui! Det är inte konstigt att vi tycker det är mysigt när vi får tända massa ljus. Ljus är eldelementet och det är ofta det elementet vi saknar i våra hem. Ni känner väl igen känslan - på dagtid känns inredningen sådär, på kvällen när ni tänt några ljus, känns det rätt. Om ni vill att det ska kännas rätt även dagtid, kan ni ta in lite röda färger, fler lampor och framförallt tänd dem, saker med triangelform, fårskinn, husdjur :)
X
X
I vårt sovrum har det "hettat" till ;) med lite eldelement.
X
X
Glöm inte att pyssla om sovrummet lite extra nu till jul, då det kanske blir längre mornar kring julledigheten, långa frukostar och många goa böcker.
X
X
Bosse, den lille fotomodellen, skulle prompt vara med.
Och visst får han det, sötnosen....
X
Önskar er en skön start på veckan!
Kram Jannice
X

12 kommentarer:

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Många lampor - det är mitt recept det (och massor med levande ljus) Och olika typer, som ger olika sorters sken. Har läst någonstans att man ska ha ungefär 6 ljuskällor i ett rum - för att kunna skapa olika stämningar.

Vi klädde också vår julgran igår. Jag tänker minsann hinna njuta av den innan vi åker hem över jul!

Ha en riktigt fin start på veckan.

Anna Inreder sa...

Vad mysigt det blev med lite PING PING PING!!!!!
Kram anna

StrandviksVillan sa...

Underbart!!
Trevlig vecka till dig med!
<3 Anki

Anonym sa...

Du ger så konkreta bra tips!! Nu vet jag precis vad som fattas för att det ska hetta till i vårat sovrum... hi hi...
Just nu njuter jag av att det är så mörkt ute för det är precis som du skriver - då när ljusen tänds så ser hela hemmet så mysigt ut... man kan t.o.m glömma städa lite i hörnen utan att det märks...

Hemma hos Razzel sa...

Vi har också fått in granen men den är helt tom.....än så länge..

Maria sa...

Villka mysiga kuddar, ser verkligen ombonat ut!

Anonym sa...

Pussa Bosse från mig *****)

Sjabbig men chic sa...

Håller med om den devisen till punkt och pricka.
Sovrummet ser så mysigt och skönt ut att man bara vill gå och lägga sig.

Kramar från Lisa

strömmas sida sa...

Tittar förbi och njuter av en fin sida med vackra foton av ditt hem.
Mitt sovrum är en mardröm mot ditt :-).

Hälsningar
Ingrid

http://stromma.blogg.se

Anonym sa...

åååh vad vackert ni har i sovrummet, gillar verkligen eran hylla.. superfint dekorerat :)

jag har alltid 2 grå fårskinn ligger i mina 2 ektorp, jag älskar rött och tänder ljus året om.. det gör mkt för inredningen just som du skriver.. alltid kul att läsa din blogg :)

stor kram sara

Hemmalycka sa...

Oj vilket fint sovrum.
Kram
Åsa

Vit Gladiolus sa...

Jag säger bara wooow så fint ni har!!!
Kraaaaam