onsdag 13 augusti 2008

Forts. vardagsrum

Det är viktigt att binda samman inredningen i ett rum. Jag möter upp det cerise/röda i den nya kudden med lampa från Svenskt tenn i brunt elefant tyg, som blir pricken över i:et. De underbara rosorna på bordet fick vi av mamma och pappa när de hade varit i Helsingör, perfekta i färg. Kudden i kökssoffan är en härlig upprepning av tyget på lampskärmen längre in i rummet. Nu är jag väääääldigt glad att jag tog det enkla beige- och vitrandiga tyget i kökssoffan. Det ångrar jag inte :)
X

Vår matplats ser inbjudande ut, med härligt ceriseröda rosor på bordet!

Skulle man alltid kunna få rosor på bordet varje vecka tro? Jonas, läser du det här?

Kram på er!

Jannice

X

11 kommentarer:

Anonym sa...

Det blir superfint att binda samman rum så. Så försöker jag också att göra här hemma, för att allt ska kännas enhetligt. Kram

Mitt hvite hus sa...

Nydelig =) Det er fint når man har en rød tråd, og det har du virkelig klart.
Ja så koselig det hadde vært med friske blomster hver fredag=)
Klem =)

Mamma C sa...

Vackert med blommor och att det binds samman med det andra rummet.
Kram Mamma C

anette sa...

Snyggt, jag är mycket förtjust i Elefanttyget från Svenskt Tenn. Det känns som du fått till precis lagom dos av sammanbundenhet, många har lätt att ta det ett steg för långt och föra in accentfärgen på lite för många ställen.

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Hej!
Är också väldigt förtjust i elefanttyget, vet ej dock om plånboken tillåter det på en mammledigslön!

Vi håller på att ljusa upp vår hyresfyra med massor av vitt. Golv, väggar och möbler. Nu är en del rum färdiga, medan några fortfarande äe gula, blåa och gröna..... ryys! Att ha en vit bas är både snyggt och praktiskt, plus att accentfärger, former och mönster kommer fram på rätt sätt!

Ha en fin onsdag!

/Caroline :)

Silkeline sa...

Lekkert med de cerisrosa detaljene. Den rosa puta var flott!! Ja, roser kunne jeg også tenkt meg hver dag:)

Har en award til deg på bloggen min:)

Klem:))

Home No.1 sa...

Hej!

Gud vilken läcker kudde du har!

Mvh. A.

Från A till O med Jenny sa...

jättesnyggt att binda samman det så.
Ha det gott kram

Graadskan sa...

Rosor varje vecka vore väl itne för mycket begärt? Det tycker jag vore mysigt hemma hos oss också!

Kram!

Anonym sa...

Jojo, självklart ska min fru ha rosor var dag.

Maken

Anonym sa...

Vad fint! Tycker förresten att din blogg är en av de bästa!

Jag har precis lagt till din blogg på min "länklista" hoppas det är ok. :D