fredag 29 augusti 2008

Mattor

Idag behöver jag er hjälp. Är ute efter en matta till vardagsrummet, men det är bannemej inte det lättaste. En matta kan vara som ett konstverk eller neutral och rama in en plats. Jag vill nog inte att den tar för mycket av rummet då vi inte har det så stort, men soffan behöver verkligen en kompis, just nu har inredningen inte landat när sommarmattan i blått och vitt har fått gå i ide. Vet någon vart man kan hitta mattan på bilden, eller någon liknande? Vet att IKEA har en från Stockholmsserien, men den är lite oroligare är i mönstret, iof sig väldigt snygg. Alla förslag på mattor tas emot! Har kikat lite på auktion, men det är sällan de där mattan med stort M dyker upp.X

X
Det här är ljuvligt mina vänner...! Vilket hem - My kind of style!

X

X Bild från Trine

Önskar er en fantastisk helg, själv ska jag på kräftskiva ikväll och födelsedagsfest imorgon. Så det blir till å plocka fram partystassen och det grannaste man har ;)

Kram Jannice

X

9 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Själv är jag förtjust i sisalmattor. Tycker de är lagom i pris, lagom vackra och rustika samt kan fås i hur många olika storlekar som helst.

Påminner om tips på vedställe! Behöver verkligen ved nu och ska beställa. Du verkade ha bra koll på vart man skulle handla :)

Kram Jenny

Jenny Oak Fae sa...

Vacker matta, men tyvärr vet jag inte vart du kan hitta en liknande...

KRAM & ha en bra helg!

/Jenny

<3

Anonym sa...

Har själv nyss köpt en ny matta. Blev en svart ryaliknande matta från Ikea. Blev jätte bra och rummet såg mer ombonat ut ä med våran andra bambumatta. Rekommenderas! Billig med, bara 550kr =)

Annika sa...

Mattan på bilden är jättefin! Jag gillar att den är väl tilltagen! Ha en fin helg!

Mamma C sa...

Det var verkligen en tjusig matta. Men vart man hittar sådana kan jag inte hjälpa dig med.
Kram Mamma C

Vit stjärna sa...

Vilket inspirerande hem du visar! Har tyvärr ingen aning om var du kan hitta liknande matta dock... =o)
Tack snälla för tavlan! Den är såå fin och platsar helt perfekt hemma hos mig, lättplacerad är den oxå! =o)
Kram Anna

Hem och Lycka sa...

Snygga bilder! Har du kikat på Åhléns? Nyblom & Kollén? kram

Lilla huset på prärien sa...

Ah.. då får jag söka lite på nätet och se vad jag hittar. I vedväg alltså :) Det ska nog inte vara allt för svårt. Al och alm är det alltså jag ska leta efter.

Kram J

Linda -Galleri Palla sa...

Hej Jannice! Här kommer mitt tack. Hoppas det är ok med bilderna, annars säger du till :)

http://livinglikelinda.blogg.se/2008/august/tavelvinst.html