fredag 15 februari 2008

Forts Hallen

Åter igen är det fredag med allt vad det innebär. Här i Skåne är det ännu en vacker dag. Solen skiner och jag hoppas det håller i sig över helgen. Tusen tack för alla kommentarer som jag får, de värmer verkligen och tusen tack till er som bara kikar in och följer min blogg. Det är super roligt! Tänkte nämna en sak och det är att får en del frågor ibland av dem som inte har en blogg, då svarar jag alltid på frågorna i det inlägget som ni skrev dem i. Så ni vet : ) Här kommer ytterligare bilder från vår hall.
X
X
Bordet ropade jag in på auktion, det är från början av 1800-talet och det blev inte billigt. Men jag skulle bara ha det! Jag hade tänkt att måla det vitt, men när bordet kom på plats konstaterade på maken och jag att färgen blev en underbar kontrast till den övriga inredningen. Lampan letade jag länge efter, ville ha något modernare så att bordet kom till sin rätt.
X
X
Spegeln köpte vi på Miljögården, det underbara med den är att ramen är i samma höjd som spegeln. Alltså slätt (förstår ni vad jag menar) Ingen kant som sticker ut. Jag älskar god hållbar design, där man tänkt steget längre. Den observante ser en liten nyfiken sötnos titta fram...
X

Jaha ni, så var det en bild på kristallkronan, inte lätt. Men här är den, 4 m upp till tak.


Om man går höger in från hallen kommer vårt första plan med kök och vardagsrum. Lite speciellt, det var någon som undrade hur vi kunde ha 4 meter till taket i ett gatuhus, men det har varit ett gammalt sädesmagasin, så det går :) Nej, nu ska jag ut och promenixa i solen, hoppas ni får en fantastisk skön helg. Nästa vecka ska jag bannemej köra en tävling.

Kram på er, Jannice

X

22 kommentarer:

Änglahem sa...

Ett gammalt sädeslager?! Vad häftigt! Ser ut som en jättefin hall!! Mysigt när det är lite nivåskillnader. Kristallkronan är "to die for"!, lite krångligt att putsa den bara med tanke på 4 m upp!

Ha en jättefin helg!

Jag länkar dig för nu har jag missat alldeles för mycket, hoppas att det är ok?

Kramar
Ulrika

På Norrgården sa...

Vilken mysig och välkomnande hall! Kristallkronan var oerhört fin - precis en sån jag vill ha över vårt matsalsbord! Här skiner solen också, så nu längtar jag UT! Ha en bra dag! /Ida

Anonym sa...

Hej svejs! Vilken underbar blogg du har.. Nu har jag suttit och bläddrat igenom varenda sida! haha
Hall.. precis vad jag behövde lite inspiration till! Svärmor kom och knyckte vår skohylla igår, så nu måste jag hitta på något nytt! Inte mig emot! ;-)
kram

Laila sa...

Så fin tapet du har i hallen. Den var så varm og lun. Elsker krystallkronen. Det er nok ikke lett å ta bilde av den så høy nei, men det gikk jo bra og vakker var den!

Ha en fin helg.

My White Cottage sa...

Vilket underbart bord! Förstår att du ville ha det, så snyggt med den mörka bordsskivan. Måste vara härligt att kliva in i den hallen med den höga takhöjden!

Ha en skön helg!
Kramar Jenny

Annika sa...

Åh, vilket fint bord! Jag förstår att ni inte målade det vitt! Jag skulle ha kunnat betala en hel del för det, jag med! :) Det passar verkligen fint ihop med spegeln och lampan! Ni verkar ha ett jättefint och lite annorlunda hem! Det är så kul att vi får titta in hos er! Trevlig helg! Kram

IKT i min vardag sa...

Vad häftigt att bo i ett gammalt sädesmagasin. Skulle också vilja ha en sådan speciell bostad. En gammal skola, lanthandel, missionshus eller vad som helst!
Det är då man verkligen kan skapa ett personligt hem och ta ut svängarna. Ert hem är väldigt vackert!

Kram Linda

Kalkstenssommar sa...

Hej!
Vilken fin blogg! Du, det låter underbart med det där fina vädret.....

Sitter i ett blåsigt Stockholm med snö!!!

Jag som trodde att våren var på gång nu, suck.

Tack än en gång för titten, jag kommer att återvända fler gånger.

trevlig helg i vårsolen!

L

Anonym sa...

Åh vad fint du har!

Anonym sa...

Så sjukt förälskad jag blev av din blogg, så otroligt vackert hem ni har och vilka fina bilder, kan knappt sluta bläddra runt här, trots att matlagning står högst upp på listan just nu, mina stackars barn lär bli utan mat...nåja jag återkommer;)
kram

Radhusdrömmar sa...

Jättefint! Ser fräscht och inbjudande ut. Gillar kontrasten mellan de gamla och nya. Kristallkronan är jättefin.

Ha en bra helg!!!

Kram Johanna

Anonym sa...

Vilken fin hall ni har. Verkligen välkomnande. Hallen är ju ett viktigt rum. Jag förstår att du verkligen ville ha det där bordet. Det är så vackert. Och ni gjorde verkligen rätt som behöll det som det är, blev verkligen en fin kontrast till den övriga inredningen. Ha en skön kväll/helg. Kram

Bergagårdens Lina sa...

Jättefint bord! Vilken tur att det inte hamnade under penseln :)

Hallen ser helt underbar ut!

/Lina

MiaMaria sa...

Så himla mysigt!!!!
Och bordet är så fint!

Hoppas du får en bra helg!
Miamaria

Vackrare vardag sa...

Vilken stilig hall ni har! Bordet och lampan blev genast favoriter och tapeten är så elegant!

Tack, annars också för dina små tips du delar med dig nu som då! Gillar dem:)

Trevlig helg!

Johi sa...

Vilken snygg hall! Det låter som att ni har ett urläckert hus! Kram

Maria sa...

Hej du!
Tusen tack för mailet. Min bästa kopis bor i Helsingborg och hon talar alltid om dessa aktioner. Du får gärna skicka mig länken så att jag kan hålla lite koll på vad som finns och när det är. Gillar så ert hus!!!!!!!!
Ni ber dessutom i en underbar stad.
Tävlingen låter så kul, den villja vinna!
Ha en skön helg och njut av solen!
KRAM

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

er hall är jätte fin...4 meter...ojoj då...vad härligt, älskar hus med högt till tak...spännande att bo i gammalt sädes maga sin!!

Ser fram emot tävlingen:)

Anonym sa...

Fint!

Elin, Elinphoto.se sa...

Hej! Tack för det trevliga inlägget på min sida :-))!

Vilken fin blogg du har, full med vackra bilder och härlig inspiration.

Jag återkommer :-))!

Jo, just det, katten Bosse är ju en riktigt skön typ...

Kram // Elin

Solsjö - Under en vind sa...

Vilket mysigt hem ni bor i!! det där bordet är min favorit!!!

Ha en fortsatt skön söndagskväll!kram!

Hanna i Det stora grå huset sa...

Det var verkligen ett underbart bord! Jag skulle aldrig kunna måla om det heller!

Kristallkronan är också urfin, ser helt fanatstiskt ut där den hänger i det höga taket!

Ha en härlig vecka!!
Kram Hanna