söndag 12 oktober 2008

Inspiration

Inspiration får vara dagens ord. Vilken helg!! Varje gång man går på en kurs som denna blir man påmind om hur mycket mer det finns att lära. Du gode tid. Känns som man vill stänga ner bloggen direkt och stoppa huvudet i sanden ;)
X
Det krävs mycket för att man ska kunna skapa en god inredning i sitt hem. Nu vill jag bara riva ut allt hemma och börja om på nytt. Som alltid när man varit på kurs :) och till makens förtret, haha!
X
Kursen har repiterat färglära; alla olika färscheman, komplementsfärger, monokrematiska färgval, analogiska osv. Vi har pratat den ack så viktiga designhistorien, de 10 grundreglerna inom inredning, möblering, accessoering (roligt!!), köksdesign, badrumdesign och inte minst ALTANER som vi svenskar verkar ha glömt totalt när man jämför med övriga länder. 4 teakstolar och ett runt teakbord säljes omedelbart, vill inte bära in det för vinterförvaring! Seriöst - maken vet bara inte om det än.... Ge mig ett bud. Finns att se under fliken trädgård.
X
Den här bilden har något härligt i sig. Intressant, personlig, ljus och färgglad på samma gång. Färschemat man har använt sig av här är en TRIAD (blått, rött och gulgrönt). Hade den gulgröna färgen inte funnits där hade inredningen inte blivit lika spännande. Liksom att blandningen av möbler från olika epoker gör sitt. Kan ni se något annat på bilden som man använt sig av? Just det, runda former är ständigt återkommande. I matta, i borden, på tapeten, i vasen och i spegeln. Det är roligt när något får "eka" i inredningen.
X
Bild från House to home
X
Önskar er en härlig start på veckan. Min ska fortsätta i inredningsinspirationens tecken! Tack alla söta ni för era besök, fina kommentarer och uppmuntrande ord. Ni inspirerar!
Kram Jannice
X

9 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter så spännande att gå på kurs. Dela gärna med dig av dina nya kunskaper här på bloggen!

Camillas nya hem sa...

Vilken fin blogg du har!

Låter som att du varit på en väldigt inspirerande kurs, jag hoppas du delar med dig lite för det låter väldigt intressant!

Zizzi sa...

DU inspirerar! Det är tack vare dig som min man numera snubblar på 6 stora svarta sopsäckar vart han än går! (Nej, skämt åtsido) Han tycker att det är bra att jag är på rensnings-humör och jag har snart rensat klart! Och sopsäckarna åker till soptippen senast imorgon! Det känns nu som att det är lite lättare att andas hemma! Och det kommer väl bli ännu lättare när sopsäckarna är borta! Jag älskar verkligen att läsa din blogg! Du får mig att ta tag i saker och ting som jag tänkt göra, men inte orkat! Så tack så mycket för att du och din blogg finns!
Kram cissi

Anna Inreder sa...

Det låter underbart!
Jag är sååå avonsjuk, modevisningen gick toppen!
Stor kram Anna

Dicksonska våningen sa...

Så tjusig bild! Den har en massa färger men är ändå harmonisk. Sådant inspirerar mig :)
Och det där med "ping ping ping" var intressant :)
Kram Annika

Radhusdrömmar sa...

Vad roligt det låter, jag skulle gärna vilja gå en sån kurs.

Och det är så roligt att läsa din blogg du skriver och visar såna inspirerande bilder.

Kram Johanna

Anonym sa...

Härligt med färg och inte bara vitt,vitt,vitt...

Anonym sa...

Inte behöver du stoppa huvudet i sanden!! Du har det så fint och inspirerar oss andra hela tiden!! Du beskriver så bra hur man kan tänka. Tack!

Anonym sa...

Det lät som en underbar kurs!
Kram Sandra