fredag 31 oktober 2008

Rödvitrandigt

Blått och vitt vår & sommar, rött och vitt höst och vintertid. Så byter jag skepnad i vårt numera vita kök som vi är SÅ nöjda med. Nu har den rödvitrandiga rullgardinen åkt upp. Idag är det ruggigt här i Skåne, det regnar och är 7 grader, så jag passade på att tända lite ljus på morgonen för att lyxa till det lite extra. En bra start på dagen helt enkelt... Kommer nog jobba extra effektivt i myset :)
X

Alltid lika svårt att få till det med motljuset i detta kök :)


X
Rullgardinen kommer från Åhléns (de har även den blåvitrandiga)
och det rödvitrandiga tyget finns även som metervara,
som jag naturligtvis har köpt ;)
X
Vill passa på att önska er en trevlig helg! Ikväll ska jag och maken se Björn Gustafsson *skrattar redan* På måndag hoppas jag det kan bli någon bild på sovrummet!
X
Kram Jannice
X

11 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Bra val av färger! Just en sån där modell av gardin passar ju fint til jul, men också länge efteråt. Praktiskt!
Ja usch vad det är svårt att fota i motljus! Jag gillar inte heller då allting utanför fönstret syns på bilder som jag tar.
Önskar trevlig helg!

Anna Inreder sa...

Vad fint det blev!!!!
Tänk lite härliga äpplen och mossa i jul!!!
Ha en mysig helg!
Kram Anna

Radhusdrömmar sa...

Fint med rött mot det vita!

Ha en toppen helg!

Kram Johanna

Maria sa...

Ser mysigt ut, erat kök blev så fint med de nya luckorna! ikväll skall vi till vänner i Helsingborg, får hoppas på bra väder har inte fått vinterdäck på bilen ännu!
Trevlig hel!

S o F sa...

Som vanligt Jannice - superfint hos dig!

Vill passa på att önska dig en fin och rofylld Alla Helgons Helg!

Vi syns!

Lallis - liv och leverne sa...

Det var kanonfint:)
kram Lallis

♥ Fyra årstider sa...

Jag stod och tittade på den rullgardinen häromdagen...älskar rött och så har jag ett presentkort som väntar.
Kram Lotta

Anonym sa...

Åh så fin den är! Jag har den blå och har funderat på att köpa den röda till en av flickornas rum. Din bild avgjorde det! Nu ska jag köpa den!
TAck för inspirationen!
Ha en skön helg!

Grodmamman sa...

Vilken fin gardin! Ska sy nya julgardiner till vårt kök och nu blev jag övertygad om att jag verkligen ska sy smala band till den!=)Tack för inspirationen!
Kram

Lina ♥ C´est la vie sa...

Fint! DET ska jag med ha, rödrandigt när jag en dag får nytt kök :) SNYGGT!

//Lina
nätbutiken cestlavie.se

Vit Gladiolus sa...

Jättefin rullgardin, enkel å så, samt en fin färg!
Kram Zinkbaljan