tisdag 4 december 2007

Fridfullt

Måste bara börja med denna underbara bild på vår katt. Fick den av Bosses morbror och "moster" när de var barnvakt ; ) Är han inte bedårande? Kissemissar kan då konsten att koppla av. Jag säger som Ernst (fniss):

"När en katt ligger och sover i ett rum

finns det inte mycket mer för en inredare att göra"





Passade på att fota deras vackra krans när jag besökte dem. Alla kransar behöver inte vara klädda med granris. Hjärtanet är i plåt och kransen blir en vacker kontrast mot den röda dörren.
X
X

X

Imorgon hade jag tänkt att visa prov på att advent inte behöver vara röd. Självklart tog jag inte bara bild på kransen när jag var hos bror och svägerska : ) Vi ses, och ha en bra dag!

X

15 kommentarer:

Anonym sa...

Vad Bosse är söt! Längtar efter vår kisekatt när man ser honom... Snart får hon flytta hem hos oss... :)

Anonym sa...

Tack för dina kloka ord inne hos mitt.....fin blogg du har...vilsam!
Katter är aldrig fel att ha som stämningshöjare...har själv en goding här hemma!
ha det bra!!!

Malin sa...

Jo då katter vet att göra det bra för sig...just nu har en lurvekatt bäddat ner sig i min säng...vi får nog sova skavfötters hon och jag...men de är helt underbara de små liven...

Kul att du hittat till min sida och du har en väldans rofylld och fin blogg....

Kram från Malin

Jennyshemochharmoni sa...

Vilken underbar liten misse ni har! Jag bara älskar katter. De är såå underbara! Ha en bra tisdag! KRAM

Maria sa...

Superfin krans. Skall bli spännande att se vad du har fotat, kram.

MiaMaria sa...

Så söt katt!

Och en vacker krans...

Ha´det gott!
Miamaria

linnea-maria sa...

Hej Tack för besöket i bloggen. Jo en sådan krans får du göra själv ;) det är nog inte så svårt. Tänk jag har inte hört Ernst säga det där. Vi har två katter som har sina platser. Men ena kissen har fått någon hudsjukdom så han ser inte särskilt inredningschic ut. Vi ska ringa veterinären så får de kolla vad det är. /linnea-maria

Frida i underlandet sa...

Åh men tack så mycket :)
Vilken härlig bild på katten. Jättemysig blogg också.
Kramar/Frida

Dorthe ♥ sa...

Han är jättevacker! Men visst är det så, att en katt passar perfekt in i den lantliga stilen. Tycker att ett hem blir extra hemtrevligt med en katt i huset.

Kramar
Dorthe

Emma sa...

Så fin kisse ni har vår Sture skulle passa som kompis;-)
Han har en liten söt bläs han med.... Å han är nog nära släkt med ragdoll för han är slapp i hela kroppen å ligger å sover på de mest underliga vis....
Ha en bra vecka, kram Emma

junhe sa...

tänk vad underbart...att kunna koppla av som katter gör=) ha en bra kväll/ junhe

Unknown sa...

Jippe va kul att hitta till din sida! Jätte fin!! Ha det så gott! Kramar Malin

Unknown sa...

Jippe va kul att hitta till din sida! Jätte fin!! Ha det så gott! Kramar Malin

"M" sa...

Vilken go kisse...och fin krans m hjärta...kram

Anonym sa...

Une couronne de l'avent qui sème du bonheur à gogo ...