måndag 10 december 2007

Julmarknad

Hoppas er helg och 2:a advent varit lugn och skön. Jag och maken var på julmarknad i lördags. Där visades fantastiska blomsterarrangemang. Inspireras och njut!


Vill ha dessa rosa underbara amaryllis. Vilken färg! Sagolik!

Den här mjuka rosa färgen och den härliga limegröna mossan gifter sig fint med varandra.



Bord och stolar klädda med mossa, murgröna
och ett praktfullt arrangemang i mitten.
X

Vit amaryllis, finns det någon vackrare julblomma?



Blanda blommor, frukt och stjälkar.
X

Att välja en låg vas är ju toppen på middagsbordet.

X

X


Det här var så vackert. Amaryllis i massa olika färger.
Upphängda med halmsnöre.
Hade passat perfekt i våra stora fönster!
Det smarta är att stjälken fungerar som vas. Bara att vattna!
X
--------------------------------------------------------------------------------
X

Det blev också lite julköp för oss. Jag som alltid fryser, köpte mig ett par ursöta raggsockar av ull. Visst är de fina! Och varma är de också... puh...!


Vi köpte också hem äkta enbärsmust, som vi fick tipset att blanda med gin om man vill ha ett alkholhaltigt alternativ :) Lät juligt och gott!

Nej, nu ska jag ut och shoppa julblommor : ) Vi ses!
X

9 kommentarer:

Tilonino sa...

Ojoj her var det mye lekre blomster og ideer. Kjempefint. Måse gjør seg godt sammen med blomster. Flott blogg du har, kommer snart tilbake. Ha en fin uke.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Visst är det underbart med blommor!!! Jag var också på en utställning och tittade på julblommor...urtjusigt! Du kan titta på min sida får du se...
Kram
Marie

junhe sa...

underbara blommor=)). Ha en bra måndag/ kram junhe

krinkelkroken sa...

Heisann, takk for besøk på min blogg:)
Nydelige blomsterdekorasjoner du viser, og de raggsokkene så deilig ut!
Ha en herlig adventstid!

Dorthe ♥ sa...

Sagolikt vackert!!! Dina strumpor ser såå mysiga ut :o)

Kram
Dorthe

Maria sa...

Mysiga ullsockar! Vill ha något liknande, har så kallt på golvet här hemma.

Silkeline sa...

Heisan!
Så hyggelig med hilsen fra deg på bloggen min:)Takk!
Jammen var det flott her inne hos deg! Nydelige blomsterbilder, den rosa Amaryllisen var jo bare helt underbar!! Flotte bilder av soverrommet ditt også....nydelig hjerteranke:)Jeg kommer nok innom deg snart igjen...
Ja, maleriet på det hvite rommet har jeg malt selv for noen år siden.
Ha en fin uke:))

Vårt lilla hem sa...

Åh så vackra arrangemang!! Den rosa ammaryllisen var ju bedårande, jag gillade även den vita lite mindre sorten.

Härliga raggsockar!! Det går det åt nu när det börjar bli ruggigt och småkallt inne! Mysigt att värma sig framför en brasa med dem på fötterna! :)

Önskar dig en fin vecka!

Kram, Jenny

MiaMaria sa...

Visst är det så läckert med dessa vackra blommor i olika arrangemang.

Ha´det så gott!
Miamaria