torsdag 6 december 2007

Hjärtan på en tråd

Att göra JULfint i sovrummet är minst lika viktigt som någon annastans i huset. Om än viktigare! Det är ju här vi samlar kraft och det är ju här vi ska vila, mysa och ja gud vet allt ; ) Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Sovrummet är en plats där man ska ladda batterierna, så där ska (helst) inga elektriska prylar så som tv-apparater eller datorer förekomma.
X
Idag tänkte jag visa er mitt lilla girlangpyssel som jag hängde på spegeln i sovrummet. Tyckte det blev sött. Nu har maken inte bara änglavingarna att irritera sig på utan ett sött litet hjärtgirlangsarrangemang att vakna till varje morgon ; ) Han måste vara världens lyckligaste man *skratt*

X

Det är bara en vit vanlig sytråd, hjärtan i 2 storlekar, gjorda på vackra papper i samma färgskala men med olika mönster.

X



Renbäddat blev det också. Röda, vitrandiga och linnefärgade lakan som jag köpte för något år sedan på Åhléns. Tycker väldigt mycket om dem, och det gör även Bosse, som vägrade lämna sängen när jag skulle fota. Han undrar säkert vad jag håller på med :)




XX

5 kommentarer:

NICOLINAS BONING sa...

OJ,vad det måste vara längesen jag var in här och kikade...för här har det hänt massor som jag har missat!!!
Tjusig skånelänge,ljuvlig kissemisse,älskar lila så brors vardagsrum gillade jag,snyggt hos mor och far...osv...
Om han inte gillar änglavingarna och hjärtanen så kanska han bara säger så...fniss...för det är väl egentligen sånt som en karl med lite självaktning inte ska gilla alltför mycket (enl dom själva alltså)...
Kramar/Birgitta

Maria sa...

Enkelt, vackert och stilrent ´som vanligt när man är och hälsar på inne hos dig!

Handplockat sa...

kalas snyggt
verkligen
jag är åxå svag för randiga sänglinnen gärna i rött vitt

ha en go torsdag

Stämningsfullt sa...

Förstår att er katt myser så i det fina sovrummet ! :) Verkligen fint!

Hem & Harmoni Marie sa...

Min sambo är så less på alla mina hjärtan..:) Han skulle nog bli tokig om jag hängde upp fler.. Men dina var ju såå fina så jag är ganska sugen...
Ha de gott! Kram Marie