onsdag 28 november 2007

Dekorationer

Idag hade jag tänkt visa er lite av mina blomsterdekorationer här hemma. Hoppas det är något som kan inspirera!






Hyacint, mossa, murgröna och pärlor blir fint tillsammans!




Lite grönmossa runt orkidénblomman och vips så har det blivit ett jularrangemang :)





Denna kransen gjorde jag framför tv:n i lördags. Kungsgran är min favorit och det kommer inte in någon annan gransort här inte : ) Kransen hänger över soffan i vardagsrummet.



Genom att knyta en rosett på myrtenträdet gav jag det lite juligare stämning.




I hallen välkomnas man av denna lilla grupp.

Krukan fyndade jag på loppis för 20:-





Granris i en av mina strutar hänger på garderobsdörren i sovrummet.


Imorgon bjuder jag er på ytterligare ett Hemma Hos reportage. Denna gång har jag besökt några vänner till oss som har en underbar Skånelänga på landet. Vi ses!

8 kommentarer:

Vårt lilla hem sa...

Åh så fint du har gjort! Jättevackra arrangemang! Älskar hyacinter och mossa kan ju göra underverk tillsammans med det mesta :)
Och vilken vacker matsal ni har! Gillar verkligen idéen med fönsterdekorationen, hjärtan på tråd :)

Ha en fin dag!

Jenny

junhe sa...

fina kreationer minsann, speciellt den med pärlorna =) ha det gott/ kram junhe

Anonym sa...

Oi, achei seu blog pelo google está bem interessante gostei desse post. Gostaria de falar sobre o CresceNet. O CresceNet é um provedor de internet discada que remunera seus usuários pelo tempo conectado. Exatamente isso que você leu, estão pagando para você conectar. O provedor paga 20 centavos por hora de conexão discada com ligação local para mais de 2100 cidades do Brasil. O CresceNet tem um acelerador de conexão, que deixa sua conexão até 10 vezes mais rápida. Quem utiliza banda larga pode lucrar também, basta se cadastrar no CresceNet e quando for dormir conectar por discada, é possível pagar a ADSL só com o dinheiro da discada. Nos horários de minuto único o gasto com telefone é mínimo e a remuneração do CresceNet generosa. Se você quiser linkar o Cresce.Net(www.provedorcrescenet.com) no seu blog eu ficaria agradecido, até mais e sucesso. If is possible add the CresceNet(www.provedorcrescenet.com) in your blogroll, I thank. Good bye friend.

Anonym sa...

Vilka fina arrangemang! Jättemycket inspiration!

Anonym sa...

Gillar dina arrangemang skarpt - o så gillar jag ditt bloggnamn. ;)

Smultronstället sa...

Åh vikka fina arrangemang!
Hajade till när jag såg den vita låga krukan,jag har en likadan, den är gammal och såå fin,kul att se.

Ha de gott!

Kram M

Dorthe ♥ sa...

Vad duktig du är! Dom är fantastiskt vackra!!!

Kram
Dorthe

Frida i underlandet sa...

Åh vilken fin blogg!! Här kommer jag att kika in fler gånger.
Ha en god onsdag//Frida