onsdag 21 november 2007

Hall 2

Idag tänkte jag visa er våran hall som vi har på andra våningen, innan den börjar pyntas :) Det tog ett tag innan vi verkligen fick ordning på den och hittade ett bra användningsområde. Svårmöblerade ytor kan verkligen skapa griller i huvudet. Idag använder vi den som ett dressingroom. Mycket förvaring, vilket ofta saknas i gamla hus. Jag kom ihåg när vi var på visning i huset, var på min mamma direkt kommenterade att det inte fanns några garderober. Jag kan säga att det var det sista jag tänkte på i det läget. Jag var förälskad! Men idag förstår jag lilla mor bättre, man börjar väl bli gammal *skratt*. Skämt å sido. Jag tycker det är viktigt att bo in sig, innan man kan lösa möbleringsproblematiken. Kortet är taget från trappan upp till vår vindsvåning och ut till vår takterass....

Men det visar jag någon annan gång! Åååå vilken cliffhanger : )

Må så gott!



X

X

18 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!!
Du är fantastiskt duktig, vilken inspirationskälla!!
Jag har blivit helt beroende av din blogg.... "Tittar in" flera gånger om dagen.
Kram

Lilla Blanka sa...

Wow vad fräsch hall..! Och vad fin bild på stormlyktan o den lilla doftpåsen (?)
Kram, Mia

Goa sa...

Så fltig du är...:)
Vilken vacker hall...det är livsviktigt med förvaring och bara kul om det kan bli så här snyggt!
Underbar lykt bild!
Kram och sov gott!
Goa

Smultronstället sa...

Verkligen jätte fräscht!
Du har god smak.

Må gott!
M

Lin & Lavendel sa...

Vilken ljus och fin hall!
Ha en bra kväll!

Anonym sa...

Lilla mamma hade rätt, det är ett h-vete att bo i ett gammalt hus utan förvaring. Bor 6 pers + hund i ett charmigt men pyttelitet 50-talshus med bara några få och små märkligt placerade inbyggda garderober. Men med lite hjälp av IKEA börjar det bli bättre...
Mvh, Maria uppe i Kalix

Anonym sa...

Härlit med en fin hall och dressingroom men jag är nog allra mest nyfiken på takterassen. :) Så fint julpynt och stol i föregående inlägg. Jag håller på att klä om en stol i samma tyg så det var kul att se det på en stol.
Kram Karin

Ewa sa...

Hej!

Va fint ni gjort och har. Jag älskar gammla hus, med dess skrymslen och vrår. De har charm och själ.

Kramar från Kalix!

/Ewa

H ennA sa...

En sån stilig hall! Snyggt! I vårt hus finns det bara 2 (!) garderober..och nu börjar jag verkligen bli frustrerad över bristen av klädförvaringsskåp..jag hoppas att så småningom så blir det ändring på den saken :-)

Ha en trevlig dag!

Dorthe ♥ sa...

Vilken underbar lavendelpåse....vill ha !!!

Kram
Dorthe

Maria sa...

Jättevackert i det utrymmet! Snyggt med vita Malm, jag har i ek och känner mig lite less på det nu...

Stämningsfullt sa...

Verkligen fint! Är det tapet ellr har ni målat väggen? Vad är det för färg isf?

Mys liv och hem sa...

Oj så fräscht.Ljust och fint...=)

Hannis sa...

Jättefint!
Vi kanske kan byta(fnissar)Jag har massor av garderober men omysig hall=))
Kram Hannis

♥ Pia... sa...

hej vilket mysigt hus du verkar ha..snyggt i hallen var med färgmatchat och allt...PIA

Anonym sa...

å herregud så fint!!!!!!

Anonym sa...

Jättefint, ljust och luftigt! Direkt då jag flyttade in här så rev jag ut en massa garderober för att jag tyckte att det fanns så många. Gissa om jag ångrar mig...

Sofia sa...

Hej!
Åh så fint ni har... dressingroom´et är superfint. Väldigt snyggt att ta upp mattans färg i väggfärgen eller tvärtom. Har en likadan matta i köket och blev lite inspirerad.
Tack för en bra stund. Länkar dig och tittar in då och då.
Mvh Sofia