torsdag 15 november 2007

Snart.....

Om bara en vecka hade jag tänkt att fixa till lite adventsmys här hemma. Ska bli så roligt!! Jag fullkomligt älskar julen. Är ute och tittar på nätet och alla är så pyssliga. Imponerande! Mitt bidrag till detta julmys blir några hysteriska julgranar och pyssel från vår resa tidigare i veckan.

Butiken som jag tog bilderna i fanns där året runt och det var en hel del att finna om man bara tagit sig tid att gå runt och lyfta på prylarna. Dock var resterande del i sällskapet inte fullt lika intresserade som jag : ) Men lite vackra saker fick jag med mig hem! Det blir bilder på det när de väl hängts upp...

Vad säger ni om denna julgran? Då vet man vart man ska hänga handväskan i jul : )
X
X
Kitsch på hög nivå....
X
X
Guld och vitt, inte alls fel, om det hade varit liiiite mer sparsmakat!
X
X
X

Missförstå mig inte.... det här är INTE mitt sätt att se på juldekoration. Men det är ganska så rolig kontrast till det enkla och sparsmakade. Och kanske kan det inspirera en och annan att släppa taget om det vanliga pysslet man har i granen och hänga i något annat som man tycker är vackert eller roligt.
X
Själv funderar jag på om inte vår gran ska vara vit i år... Har haft mörkröda kulor och äpplen tidigare.... Vi får se vad det blir, mer vitt här hemma, då bryter väl maken ihop ; ) Vita kulor matchar ju bäst med Bosse *skratt*

11 kommentarer:

elin sa...

vitt är underbart, det blir granen här hemma iår. Våran första sen vi flyttade hemifrån och ihop ordentligt:) Har inhadlat fina virkade julgranskulor från sia bland annat, snarlika de på bilden längst ner. Kanske är samma till och med^^ Det blandas upp med högblanka kulor i varierande storlek och snögnistrande kulor och flingor.:)

Anonym sa...

Ser fram emot att få se ditt ny inhandlade julpynt, minns med glädje när vi satt ett gäng töser och försökte få till några små tomtar från Panduro :-)

Kram
Blåbär

NICOLINAS BONING sa...

Häftiga juldekorationer...men det är tur att man har olika smak så man kan ta lite grann från olika inspirationskällor;-)
Kram/Birgitta

MiaMaria sa...

Underbara bilder....
Och skönt är väldet att vi har lite olika stilar runt omi landet....

Min gran går i vitt det har den gjort i några år nu.Det är så vackert!

Ha´en underbar dag!

Miamaria

Anonym sa...

såg att ni tom. hade en vit katt, haha
Nä låt julgranen gå i rött.. julen är röd/grön tycker jag!
(jaja, jag ska ha det rosa i köket iår)
Kram på dig

Nygammalt sa...

Hi hi, du får använda Bosse som anledning då? ;)
Kram.

junhe sa...

guld+vitt=sant...det är snyggt i dukning oxå. ha det gott/ kram junhe

Brocante sa...

Hei til deg fra enda en ny blogger. Så mye fint du skriver om. Hilsen Brocante

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Oj,oj,oj vad grejer de hade fått plats med i den granen!
Men det är kanske liite mycket...Det kan ju vara kul att se att granen är grön också!!
Kram
Marie

Stämningsfullt sa...

Haha jag hänger gärna mina väskor i granen! Väskor är en av mina laster.

Broarne sa...

Visst är det kul när det blir lite för mycket åxå? Jag brukar försöka hinna gå in på Billiga Nisse och kolla på julpynt innan jul för de har ju så MYCKET
Annmarie