fredag 4 april 2008

Blått & Vitt

Jag har kommit in i den där perioden som jag alltid gör på våren, såväl på inredning som på kläder. Jag talar naturligtvis om Blått & Vitt! Är det inte en fantastiskt fräsch kombination!? Den passar såväl i romantiska miljöer, som lantliga och moderna. Längtan till sommaren blir inte mindre när man ser dessa vackra bilder från House Style.
X
X
I sommar ska jag fika mer på terassen.... Bjuda hem familj och vänner på hemmagjort fikabröd (hoppas de inte läser det här) och duka vackert (det kan jag nog fixa).
X
X
Redan nu får jag nog ta in lite blått och vitt i inredningen här hemma. Hur vackert är inte blåvitrandiga kuddar i soffan och en rosa pion i en glasvas på bordet.... Underbart!
X
X
Nu är det helg och vad är inte bättre än att unna sig lite lyx. Bädda rent och njut av att sova lite längre (om det går för barn, katter, hundar, män :) Det är vi alla värda!
X

X
Be good to yourself...
start the day with a breakfast tray,
fresh coffee
and a warm kiss from your sweetheart.

X
X
Samtidigt som jag bakar (haha, kan knappt skriva det) ska jag springa runt i denna ljuva klänning från Odd Molly. Vilken idyll.. Lugn, harmonisk och änglalik. Hehehe... Som lilla huset på prärien.... kommer jag dansa över ängarna!
X


X

Då är det bara upp till kung Bore att hissa vit flagg och se till så att vår och sommar få ta över - och det illa kvickt! Var ute och gick idag, buskar och träd börjar bli gröna här nere i Skåne och allergin visade sig. Så våren här!! Det gäller att se saker och ting från den ljusa sidan :)

X
Ha en underbar helg och sköt om er!

Kram
Jannice

X

23 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

Blått & vitt är verkligen somrigt & fräscht!

Jag gillar också Odd Molly, men har inte köpt något från dem...än!

Trist att du är allergisk :(

Kram, Jenny

<3

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Åå så undebart somrigt o härligt!!!!blundar o bara lääängtar nu!!!! ja tänka att ha det sååå fint!!!! Får fixa till lite i alla fall..vår altan går i blått o vitt!!

ja , så härligt , ska med bädda i nytt o såå ssa gott i morron...efter god mat o ett glas vin först!!!!
Hoppas det blir en vår helg nu,,,vi ska nämnligen riva altanen..japp..delar av den i alla fall!!!;)
~~* W I T H ♥ L O V E *~~
Millan

Living by Milla sa...

Åååh, vad härligt det ser ut..längtar till sommarens sköna dagar(och kvällar) sittandes vid poolkanten sippandes på en god drink !!!! Mmmm...

Odd Molly har helt fantastiska kädesplagg... jag har en grå kofta som jag bara älskar!!

Ha en skön helg !
kram
Camilla

MiaMaria sa...

Vackert vackert!
Visst är dedt så fint med det marina......

HA´en skön helg!
Miamaria

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Blått och vitt...I like!

Det är verkligen en fräsch kombination och så gångbar år efter år efter år efter...ja du fattar va;)?

Ha en skön helg!
Kram Annica

Nettan sa...

Det inte bara ser härligt ut det låter bra oxå.. =0)...härliga bilder..
Visst finns det inge bättre än & lägga sig i en skön & nybäddad säng...
Ha en underbar & Solig Helg..
Kram Nettan

Anonym sa...

heeej!! vilka underbara bilder, och vilket roligt inlägg :) kan riktigt se hur du springer runt i din mysiga tunika från odd molly!! ära vare idyllen!!

idag har jag sopat trottoaren utanför huset för sopbilen kommer och sopar gatorna här snart.. har dessutom hunnit med att klippa ner alla buskar i trädgården, plantera penseer och kratta under häcken. och klockan är inte ens tolv.. nu ska jag dra till jobbet, och DÅ tittar solen fram.. ibland är våren fantastisk :)

ha en underbar dag!!

kram sara

My White Cottage sa...

Härliga bilder att inspireras av!

Såg att du skulle måla om i köket i den mest underbara färg! Är så sugen på att måla något själv i den färgen... Ska bli såååå spännande att se resultatet! Du håller väl oss inte för länge på halster?!? ;)

Ha en härlig helg!
Många kramar från Jenny

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Hejsan!

Och jag som har lite svårt för just blått! Rosa och ljusgrönt är mer min grej. Har dock börjat snegla lite lite på en del blått......! Ute på vårt torp passar det lite bättre med blått, men det är mest beiget och rosa där med! Fast när jag nu tänker efter så är våra härliga lexington sängkläder i blått och vitt! ;)

Provar man något man inte tycker om 10 (eller var det 12) ggr så tycker man om det till slut! Jag kanske också blir en blå person så småningom!

Kram och trevlig fredag/ Caroline

Vecka - Vecka sa...

Ooh, jag blir helt varm i kroppen av dina bilder! Eller ska vi säga sval, för speciellt den där sovrumsbilden ser så sval och skön ut en varm sommardag! Och den där sänggaveln blev jag förtjust i! Skall övertala maken att bygga en sån liknande så snabbt som möjligt!

Trevlig helg nu!

Kram, Lotta

Vecka - Vecka sa...

Oj, tittade noggrannanre och märkte att "sänggaveln" är panel.. Men jag vill iallafall ha en sån sänggavel av panel!

Lotta

husnummer30 sa...

Så mysigt du skriver! Jag vill också dansa på ängar... :-)

Själv är jag helt inne på grönt nu.

Ha en riktigt fin helg! //Jill.

Maria sa...

Själv är jag inne på allt i pastellfäger och 50-tal. Allt började när min underbara Kitchen Aid kom på plats!!
Trevlig helg på dig!
När får vi se köket?????

Unknown sa...

Visst är det vackert! Personligen blir jag *pastellig* på våren..ljus grön, rosa, turkos...=) Älskar odd molly har ca 10 plagg från dem...särskilt vita blusar..funderar starkt på den virkade koftan med, men vill nog gå ner lite i vikt först ti-hi..önskar dig en underbar helg! kramar Malin

Bergagårdens Lina sa...

Härliga bilder! Själv har jag blå perioder. Ibland älskar jag blått och ibland vill jag inte se färgen alls!

Men just nu så tycker jag mycket om blått!

Anonym sa...

Härliga bilder! Och visst är det fint och fräscht med blått och vitt, absolut! =) Och så måste jag bara säga att ert sovrum är så fint! Ha en skön helg.

Annika sa...

Jag gillar verkligen kombinationen blått och vitt! Snyggt och klassiskt! Ha en fin helg! Kram

junhe sa...

håller med =) hoppas helgen blir solig och varm/ kram junhe

A home far away sa...

Jag tycker at det är intressant vilka färger som plockas upp i hemmen till våren, din färg är blått:-).
Jätefina bilder som vanligt och jag hoppas att du har haft en härlig helg:-)

Kram
Gunilla

Anonym sa...

så fint och somrigt det är med blått och vitt! hoppas du får en trevlig helg :)

Ljuva ro sa...

Så fräscht det är med blått o vitt på sommaren! Jättefina bilder!

Grodmamman sa...

Vilken underbar blogg du har! Är det ok om jag länkar från min blogg? Är också mycket intresserad av Feng Shui och har nu läst igenom nästan hela din blogg. Kommer att använda flera av dina tips när jag ska göra om min tvättstuga bl a.
Kram

Margareta, ägare t o m 2014 sa...

Har hittat din trevliga blogg. Kommer att läsa mer om Feng Shui, intressant.