onsdag 2 april 2008

Då var det dags

....att måla om köket! Vi har bara en liten liten vägg, som också kläds av ett stort vitspröjsat fönster. En testburk räcker till 4 kvm. Den här underbara färgen har jag inspirerats av när jag såg Nigella Lawson's köksserie. Färgen kommer ljusa upp köket, och inbjuda till energi och glädje. Just nu är det lite mörkt. Hahaha... för mig är det en hel crazy grej att måla något som inte är vitt!!


Men jag är kär i färgen... vi får se vad maken tycker... han grymtade lite, men nu slipper han kruxet med att måla luckorna vita (så länge ;)... Så han borde vara nöjd *fniss*





Ha en skön onsdag!

Jannice

X

14 kommentarer:

husnummer30 sa...

Färgen ser jättemysig ut! Ska bli spännande att se resultatet.

Ha det fint! //Jill.

Living by Milla sa...

Underbar kulör fast den inte är vit ! :D
Du måste visa testresultatet sen, är såå nyfiken !

Kram Camilla

Jenny Oak Fae sa...

Fin färg :)

Kram, Jenny

<3

Anonym sa...

God Morgon! Och så smyger sig lite annat än vit in i ditt hem... Lycka till!
Hittade denna sida - titeln säger allt...
Målarhälsningar //AnnA

Anonym sa...

Härlig färg!

Vecka - Vecka sa...

Vilken läcker färg! Man får ju lust att äta den! Blir säkert jätte fint!

Kram, Lotta

Laila sa...

Nydelig farge. Den ligner faktisk litt på den jeg har malt skapet i soverommet vårt med. Skal male garderoberommet også, men TTT.

Maria sa...

Härlig färg, väntar med spänning på resultatet!

Nettan sa...

Men vilken cool färg...Ska bli kul & se sen när det är klart !!
Kram Nettan

Malin - I min trädgård sa...

Åh det var alldeles för längesedan som jag var här inne och läste! Färgen är jättehärlig! Känns så härligt... positiv på ngt lättsamt sätt. Som luft... Nää nu flummar jag ut här - i vilket fall så gillade jag den!

Haha, vad roligt med en sådan temafest! Låter såå roligt!

Ha en skön kväll! Hoppas våren har kommit till dig också!

Anonym sa...

verkligen en härlig färg, jag håller oxå på att fixa nytt kök, sakta men säkert. vitt kommer det att bli men sen vill man ju ha lite färgklickar här o där, jag dras alltid till gröna nyanser,

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Den blå färgen är jättevacker!

Kram Annica

Annika sa...

Färgen ser härlig ut! Jag ser fram emot att få se hur det blev! Kram

Kristin sa...

Hej! Jag är också lite svag för den här blekturkosa färgen, den som kallas "duck egg blue" på engelska. Skulle vilja ha den i mitt sovrum!!! Tror faktiskt jag hade med samma bild från Nigella i min blogg för typ ett år sedan när jag skrev om just den här färgen... kul att andra faller för den också!!!! (Hmmm, men jag fick inte måla om sovrummet för min man, han vill behålla nuvarande grågröna tapet och det är sällan han höjer rösten i inredningsfall, så jag får väl lov att respektera honom!)

Ha det bra!

Hälsningar Kristin