måndag 7 april 2008

Vår

Hoppas er helg har varit bra och att ni njutit rejält. Här nere i Skåne är verkligen våren kommen, och imorse vaknade jag till sol, klarblå himmel och lite fler grader än vanligt på termometern. Underbart!! I helgen har jag tvättat vinterjackorna så nu åker de in!! Fram med ballerina skorna! Yes!
X
Det här kommer bli en bra dag det.... Ni vet väl om man säger det varje morgon till sig själv när man vaknar (ja, det låter klyschigt) så blir det också oftast det. Tankens kraft...
X
Igår var jag och hälsade på en vän. Vi passade på och mysprata medan männen var på allsvensk match. Och när vi kom in i deras hall möts vi av det här fantastiska bordet! Sååå vackert! Vi talar om tjejen som har koll på allt vad auktion heter!! Så naturligtvis har hon köpt det där. Det är förresten fantastiskt bra enligt feng shui att ha ett litet bord i hallen som man möts av och som man bryr sig lite extra om. Färska blommor, tända ljus eller något annat man tycker om. Bordet kan få följa årstiderna och säsongerna och påminna om det vackra vi har omkring oss. Härligt att mötas av när man kommer hem om dagarna....
X

Kolla formen på bordet. Vackert!


Litet och nätt och ett fantastiskt blickfång!

Benen är väl vackra...

....och ytan som är lite svagt svagt vitvaxad

Ni förstår ju själva... om bordet är borta en dag, vem min väninna skulle misstänka :)

I flera veckor har jag arbetat på ett lägenhetsförslag och idag ska jag presentetara det, så håll tummarna!! Vi ses imon!

X

14 kommentarer:

Cattis sa...

Godmorgon!

Håller tummarna ;-)

Visst är bordet väldigt vackert.
Tack för titten.

Kram
Cattis

Living by Milla sa...

Håller med dig om att bordet är vackert, vilka former !

Lycka till med presentationen idag !

Kram
Camilla

På min gatan i stan sa...

Åh, jag håller med!!! Underbart bord! Härligt gammalt och slitet!

Kram...

Jenny Oak Fae sa...

Ljuvligt bord..!

Håller tummarna för dig :)

Kram & ha en bra vecka!

/ Jenny

<3

Grodmamman sa...

Vackert bord! Önskar att jag hade plats för ett i vår hall. Kanske när barnen flyttat hemifrån och alla fotbollar, bandyklubbor o dyl försvinner. Funderar på att skaffa en stor korg så att de åtminstone ligger på en plats.
Kram

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Snyggt!
Lycka till med presentationen, kan det månne ha att göra med din kurs? Eller är det ditt yrke? Nyfiken i en strut är jag!
Kram och fin måndag!

Anonym sa...

Ett sånt vackert bord som står i den hallen. Jag borde vara mer insatt i feng shui jag som bor i Asien...vi har tom haft kurser i det. Ska ta nya tag på den fronten efter inspiration från dig!

Må gott
Gunilla

Gårdsromantik sa...

Håller med ofta kan det skenbart enkla vara så vackert om man placerar det rätt!

Kram Maud

Vecka - Vecka sa...

Vilket tjusigt bord!

Trevlig vecka!

Kram, Lotta

marita blücher sa...

Vilket fantastiskt vackert bord !!
Önskar dig en riktigt härlig vecka.
Kram/Marita

Hem och Lycka sa...

Jättevackert bord, lite annorlunda! kram!

husnummer30 sa...

Håller alla tummar jag kan!

Bordet är superfint. Så trevligt med ett litet bord, där man kan dekorera fint. Vilken prydnad!

Ha det fint! //Jill.

Anonym sa...

Åhh vilket mysigt bord!! Charmigt värre! kram

Annika sa...

Vilket underbart bord! Ett liknande skulle jag gärna vilja ha!